Bu yazıyı ortalama 5 dakikada okuyabilirsiniz.


Herkesin kendine ait bir avatar ile iş arkadaşlarıyla bir daha asla ofise adım atmak zorunda kalmayacağınız bir yaratım alanı hayal edin. İnsanların VR başlıklarını veya gözlüklerini taktıkları, bir avatarda yaşadıkları ve dijital dünyada çalıştıkları, alışveriş yaptıkları ve gezdikleri bir dünya… Günümüzde evden çalışma sistemine ve sanal görüşmelerine yeni yeni adapte olmuşken, gelen yeni haberler, aslında bizi “daha büyük bir sanal ortamın” beklediğini haber veriyor…

Son günlerde adını sıkça duyduğumuz, insanların ‘sanal’ bir ortamda ‘gerçek’ iletişim kurmasını sağlayacak dijital bir dünya olan “metaverse” veya “meta-evren”, bir bilim kurgu teorisi olmaktan çıkarak, çok yakında hayatlarımıza adapte olacak. Ve emin olun, bu tür bir teknolojinin dünya, iş dünyası liderleri ve işçiler üzerindeki etkisi muazzam olacaktır.

Peki, bu süreçte liderler sanal gerçeklik dünyasına girmeye hazır mı veya nasıl hazırlanacaklar? Yer aldıkları organizasyonlarda oluşacak bu büyük dönüşüme nasıl adapte olabilecekler ve hizmet verdikleri insanlara hizmetlerindeki değişim algısını nasıl yönetecekler? Ve bireysel düşündüğünüzde, değişimi veya dönüşümü benimsemek veya bir tür yeni inovasyon oluşturmak için siloları yıkmak için nasıl lider olabilirsiniz?

 

Öncelikleri Belirle, İletişim Kur

Markanızla birlikte gelen fikirlerinizi satmanın belirli adımları vardır. Ancak organizasyonda bunu ısrarla reddeden insanlar olabilir. Ve organizasyon yeni fikirlere hazır değilse içten içe boğulabilir ve aynı zamanda bu değişimi müşterilerine de geçiremezler.

Bu konuda Facebook’un kurucusu Mark Zuckerberg, önemli bir liderlik dersi veriyor. Büyük markasının ismine eklenti yaparak onu yeniden markalaştıran Zuckerberg, verdiği bir röportajda kendisine “Böyle büyük bir şeyi nasıl iletir, şirketin uyumlu olmasını ve insanların doğru yolda kalmasını nasıl sağlarsınız?” diye sorulduğunda, “Bunu öncelikleri ve ilkeleri belirleyerek, önce dahili sonra harici olarak net bir şekilde iletişim kurarak yapıyoruz.” diyor.

Zuckerberg’in sözlerinden anlaşılıyor ki değişim kabul edilse de edilmese de liderlerin değişime veya dönüşüme öncülük etmek, iç ve dış ortamda yön, uyum, adaptasyon ve sonra daha büyük bir taahhüt etrafında şekilleniyor. Bu yüzden dönüşümü gerçekleştirirken hikayenizi anlatmaya devam etmek ve sonra hikayenizi anlatırken sahip olduğunuz ilham verici marka ile uyumlu eylemler ve davranışlar yaptığınızdan emin olmak oldukça önemli.

Meta verinin gelecekte tam olarak nasıl etki edeceğini tahmin etmek zor olsa da kesin olan bir şey var ki, hayal edebileceğimiz her şeyi yaratabileceğimiz bir alan olacak. Bu yeni dünyada başarılı olmak için iş liderleri, esnekliklerine şimdiden yatırım yapmaya başlamalılar. Bu yetkinliği geliştirmeye bugünden yatırım yapanlar, dijital dünyanın sunduğu olanaklardan en fazla yararlanan olacaklar. Pazardaki zorluklar ve zorluklardan bağımsız olarak inovasyon potansiyellerini sürekli olarak ele alan kuruluşlar, fırsat doğduğunda yanıt vermek için güçlü bir konumda olmanın keyfini çıkaracaklar diyebiliriz.

Sizler de dijital dünyadaki hızlı dönüşüme adapte olmak, bu değişimin getirdiği global yetkinlikleri kazanmak ve dönüşüm süreçlerinden en fazla faydayı sağlayarak geleceğinize yatırım yapmak “Sanal Dünyanın Gerçek Lideri” olmak istiyorsanız “Understanding Leadership and Being a Leader in a Digital World”, “Leading Change™”, “Leading Remote Teams™ ve “Serious Games™ for Inspiring Ideas” programlarımızı incelemenizi tavsiye ediyoruz.