Saatlerce üzerinde çalıştığınız PowerPoint sunumları, notlar veya kurumsal iletişim departmanınızın sizin için hazırladığı metinler… Konuşma yapmak için bu kaynakların hiçbirinin fayda etmediği ve kendinizi kaybolmuş hissettiğiniz oluyor mu?

Çoğu yönetici, bırakın ilham vermeyi, iletişim kurmakta zorlanıyor. Amacınızı gerçekleştirmek neden bu kadar zor ve insanları ateşe vermek için ne yapabilirsiniz?

Etkili hikaye anlatımı için Robert McKee, Story adlı kitabında şöyle diyor; “Etkileyici bir şekilde anlatılan önemsiz bir malzeme ile kötü bir şekilde anlatılan malumatlı malzeme arasında tercih yapılması gerektiğinde, dinleyici ‘etkileyici bir şekilde anlatılan’ öyküyü tercih edecektir.” … “Bir Buda sezgisine sahip olabilirsiniz ama eğer öykü anlatamıyorsanız, fikirleriniz tebeşir kadar kuru hale gelecektir.”

2010 TED Konuşmasında Dr. Brené Brown, “Hikayeler sadece ruhu olan verilerdir.” demiştir. Ruhu olan veriler… Hikayelerinizle gelen bu ruh, dinleyicilerinizi aslında hiç umursamadıkları veya anlamadıkları rakamlarınıza, yeni fikirlerinize bağlar. Verilerinizi insancıllaştırır ve akılda kalıcı olmasını sağlar. “Bir lider olarak topluluk önünde konuşma, empatinin kilidini açmanın, heyecan yaratmanın, bilgi ve iç görüleri paylaşmanın ve ortak bir hayali teşvik etmenin anahtarıdır.” (Chris Anderson, TED Talks)

Bunun için aslında iyi bir konuşmacı olmadığı bilinen Elon Musk’u ele alalım; 2018’deki üçüncü lansmanına kadar SpaceX’in tüm lansmanları başarısız geçmişti. Falcon roketi fırlatma rampasından düştükten hemen sonra patlayarak tüm çalışanların umutlarını yitirmesine sebep olmuştu. Çalışanların çoğu artık yeni bir şey dinlemek veya yapmak istemiyordu. 2018 yılındaki üçüncü lansmana gelindiğinde Musk onlarla konuşmak için dışarı çıktı. Elon, uykusuz geçen günlerinin ardından kendini toplayabildiği kadar metanetle, “Kendi adıma, asla pes etmeyeceğim ve asla demek istemiyorum” dedi. Ekileyici bir liderlik ve cesaret gösterisinin sayesinde ekibi geriye bakmak yerine ilerlemeye odaklandı. Zor olacağını her zaman biliyorlardı ama artık bir kararları vardı. Konuşmanın ardından o gün, tarih yazdılar ve fırlatmanın ilk etabını başarıyla tamamlayarak bir uzay aracını uzaya çıkardılar. Sadece kendilerini toplayıp işe geri dönmeleri gerekiyordu. Ve bunu başaran aslında kısa ve etkili bir konuşmaydı…

Musk örneğinde olduğu gibi, iyi bir konuşma sadece etki yaratmaz, harekete geçirir, insan kaynağı kaybını önler, güç, kültür, ortak hedef, motivasyon ve bağlılık yaratır ve sonuç olarak dünyayı değiştirecek başarılara ulaştırabilir.

Siz de bir kişiyle veya topluluk önünde konuşma yapmaya istekliyseniz önce kendinize şunu sorun; “Konuşmama bir hikaye eklemem bir fark yaratır mı? Dinleyicileri ikna eder mi? Karmaşık bilgileri daha net anlatmamı sağlar mı? Veya güçlü bir bağ kurar mı?”

Jeff Bezos’un dediği gibi, “En iyi teknolojiye sahip olabilirsiniz, en iyi iş modeline sahip olabilirsiniz, ancak hikaye anlatımı harika değilse, önemli değil. Kimse izlemeyecek.”

Günümüzde liderlikte başarının sırrı, donanımlı bir lider olmakta saklı.

Uluslararası kaynaklarımız ve alanında başarılı eğitmenlerimiz ile tasarlanan “liderlikte ve iş hayatında hikaye anlatımı” içerikli programlarımızdan, Türkiye başta olmak üzere dünyanın en büyük şirketleri ve en başarılı liderleri gibi siz de faydalanabilirsiniz;

 

Bir Çuval İncir™ – “Liderlikte Hikayeleştirmenin Gücü”
Leading Self & Developing New Skills into Times of Change 
Serious Games for Inspiring Ideas™ with CCL

 

Kurumunuza en uygun program tasarımı için bizimle iletişime geçin; https://www.41north.com.tr/contact-us/

 

PowerPoint presentations that you’ve been working on for hours, notes or texts prepared by your corporate communications department for you… Do you ever feel lost and that none of these resources are useful for giving a speech?

Far from inspiring, many managers have difficulty even in communicating. Why is it so difficult to achieve your purpose and what can you do to set people on fire?

For effective storytelling, Robert McKee says in his book Story: “When a choice has to be made between trivial material that is impressively told and well-known material that is poorly told, the listener will choose the ‘impressively told’ story.” … “You may have a Buddha intuition, but if you can’t tell stories, your ideas will become as dry as chalk.”

“When a choice has to be made between a unsignificant imaterial that is impressively told and an informative material that is poorly told, the listener will choose the ‘impressively told’ story.” says Robert McKee in his book named ‘Story’, regarding effective storytelling … “You may have a Buddha intuition, but if you can’t tell stories, your ideas will become as dry as a piece of chalk.”

“Stories are just data with a soul.” said Dr. Brené Brown in his 2010 TED Talk. Data with a soul… This soul that comes with your stories connects your audience to your numbers, your new ideas, that they don’t really care about or understand. It humanizes your data and makes it memorable. “As a leader, public speaking is key to unlocking empathy, generating excitement, sharing knowledge and insights, and fostering a shared dream.” (Chris Anderson, TED Talks)

For this, let’s take Elon Musk, who is known not to be a good speaker; Until its third launch in 2018, all of SpaceX’s launches were unsuccessful. The Falcon rocket exploded right after it fell off the launch pad, causing all employees to lose hope. Most of the employees no longer wanted to listen or do anything new. By the third launch in 2018, Musk came out to talk to them. “For myself, I’m never going to give up, and I don’t mean never,” said Elon, as calmly as he could pull himself together after his sleepless days. Thanks to an impressive display of leadership and courage, his team focused on moving forward rather than looking back. They always knew it would be difficult, but now they had a decision. After the speech, they made history that day and successfully completed the first phase of the launch and launched a spacecraft into space. They just needed to pull themselves together and get back to work. And it was actually a short and effective speech that succeeded…

As in Musk’s case, a good speech not only creates impact, it activates, prevents loss of human resources, creates power, culture, shared purpose, motivation and commitment, and can ultimately lead to world-changing achievements.

If you are willing to speak in person or in public, first ask yourself: “Does it make a difference if I add a story to my speech? Does it convince the audience? Does it help me explain complex information more clearly? Or does it create a strong bond?”

As Jeff Bezos said, “You can have the best technology, you can have the best business model, but if the storytelling isn’t great, it doesn’t matter. Nobody’s going to watch.”

Today, the secret of success in leadership is to be a well-equipped leader.

You can also benefit from our programs on “storytelling in leadership and business life”, which are designed with our international resources and successful facilitators and preferred by the world’s largest companies, especially in Turkey.

 

Bir Çuval İncir™ – “The Power of Storytelling in Leadership”

Leading Self & Developing New Skills into Times of Change

Serious Games for Inspiring Ideas™ with CCL

 

Contact us for the most suitable program design for your organization; https://www.41north.com.tr/contact-us/